Aamiaisen jälkeen lähdimme matkaan. Miramontin isäntä kätteli ja antoi vinkkejä kotimatkalle. Kertoi hienon ja mukavan reitin Lago di Comon rantaa pitkin pohjoiseen ja sieltä Bellagion kaupungista Cadenabbian kaupunkiin lautalla. Ja totta vieköön hän oli oikeassa maisemat olivat kauniita ja tiet hyviä, mutta turkasen kapeita, taas tornantia.

Sieltä ajelimme Lugano järven rantoja pitkin Luganon kaupunkiin. Rajalla ostimme Vingetten, Sveitsin moottoritietarran, joka on voimassa vuoden, 27 euroa. Paljon kätevämpi juttu kuin Italiankalliimmat joka paikassa olevat tietullit. Kauniita ovat nämä Sveitsi kaupungit. Kävimme syömässä Burger Kingissä, josta ateriaa vastaan sai puolen tunnin mittaisen nettikäytön.

Kaupungin info- pisteen vieressä oli hotellitaulu, josta löysimme yhden vapaan hotellin puhelinnumeron, soitimme ja isäntä kertoi tulevansa avaamaan oven, kun olisimme perillä.

Navigaattori töihin ja baanalle. Ajoimme pitkin moottoritietä, koska oli jo aika myöhä. Pian takanamme välkkyivät ambulanssin valot ja liikenne pysähtyi. Ajoimme noin tunnin matelemalla ja välillä olimme pitkiä aikoja paikallamme. Syykin selvisi tien poskesssa oli yksi auto romuna ja suojakaide ko. kohdalla oli mutkalla, Ainostaan poliisit olivat paikalla mittanauhojensa kanssa, kun ohitimme onnettomuuspaikan. Tämä oli ensimmäinen liikenneonnettomuus matkamme aikana ja sangen terveellinen opetus liikenteestä moottoriteillä.

Kuuden aikaan olimme hotellin edessä, soitto annettuun numeroon, johon vastasi naisääni ja kertoi, ettei hotelliin pääse sunnuntai- iltana. Jatkoimme matkaa nyt kylätietä Chiggiogna- nimiseen kylään ja näimme Camping alueen kyltin, jossa oli ilmoitus: Zimmer frei. Sinne mukavaan huoneeseen ja kovaan sänkyyn muhkean untuvapeitteen alle ja nukahdimme välittömästi.